![]() |
Lapset kertovat -hankkeissa...tutkimme lasten tietoa, kulttuuria ja toimintaa sekä lasten ja aikuisten yhteistoimintaa. Lapset kertovat –ryhmän jäsenet ovat eri alojen tutkijoita, työntekijöitä ja opiskelijoita. Katso yleisesitys tästä. Lapset palvelujärjestelmissä: * Mitä teemme lasten kysymyksille? Lapset leikkijöinä:
* Leikki helsinkiläisten ja tallinnalaisten koululaisten maailmasta käsin * Sairaala-roolileikki – havaintoja tyttöjen ja poikien yhteisleikin muotoutumisesta * Pienten lasten toiminnallinen vuorovaikutus
Lapset oppijoina ja osallistujina:
* Leikkivät tutkijat - Lasten yhteisöllisyys - Lapset osallisina työn * Saduttamalla lasten kulttuuriin. Verkostotyön tuloksia Kuperkeikkakyydissä * Kivi ois muurahaiselle vuori. Lasten ajatuksia matematiikasta ja luontoilmiöistä. * Musiikin opiskelu osana lasten elämää * Tarinasäveltäminen lasten ajatusten, kokemusten ja tunteiden ilmaisijana * Monikulttuurisuus ja sadutusmenetelmä * Kuusivuotiaiden lasten käsityksiä oppimisesta ja oppimisympäristöstä * Yhteistoiminnallinen esiopetus lasten ajatusten pohjalta * Vapaan kertomisen tilanteet dysfasialuokassa
Lasten elämästä ja ongelmista:
* Ruumiillisuus lapsuuskerronnassa
Lapset kertojina:
* Sadutusta koulussa ja kirjastossa: Satupuu Ristiinassa. * Kissa lähti kävelylle ja hiiripiiri. Päiväkoti-ikäisten lasten tarinoita * Voitko olla? Sijaishuollossa olevien lasten tarinoita * Lapsuuden elokuvakokemukset opiskelijoiden muistikuvissa * Lasten aloitteet ryhmäsadutuksessa * Subjekista persoonaksi – esi- ja alkuopetusikäisten lasten tarinoiden tarkastelua postmodernissa ajassa Martin Buberin dialogisuusfilosofian valossa * Lasten tiedontuottamistapoja. Lasten kertomusten sisältöjä * Yhteisötaide lastenkulttuuriprojektissa Laatu ja lapset: Lapset pohjoismaisessa Satukeikka-projektissa vuosina 1996-1999:
Yhteyshenkilö:
|