Stationer och Hållplatser
Stations and Halts

  Avstånd/distance Invigd/opened SJ banvaktstuga nummer Förkortning ÅmÅJ Förkortning BJ Förkortning SJ
Åmål Djuphamn lp
0,76 22 december 1930        
Åmål Östra stn 0 2 december 1928   Ålö Ål Ålö
Slommerud hpr 4,6 1 maj 1938       Slru
Jakobsbyn hlp 6,5 2 december 1928 602 Jk Jk Jby
Finntorp hlp 10,6 2 december 1928   Fp Fp Fp
Bårnäs hpr 15,1 1 maj 1938       Båä
Kroppan hlp 17,6 2 december 1928 604 Ka Ka Kan
Ömmeln hpl 19,7 2 december 1928 605 Öm Öm Ömn
Bollbyn hpr 20,7 1 maj 1938       Blby
Källtegen hp 22,1 1931   Kt Kt Ktg
Svanskog/Svaneholm stn 24,9 2 december 1928   Sa Sa Sao
Strand hpr 27,4 1 maj 1938       Stnd
Hallanda stn 29,2 2 december 1928   Hla Hla Hln
  Kättilsbyn/Kettilsbyn lp 4 km från/from Hallanda 2 december 1928     Kbn Kbn
Harne hpr 30,1 1 maj 1938       Hae
Lillängen hpr 31,2 1 maj 1938       Lläg
Värmlands Ödebyn hp 32,4 15 maj 1929   Öd Öd Vöb
Kyrkudden hlp 34,9 2 december 1928 609 Kd Kd Kku
Humletorp hp och bv 36,9 22maj 1932   Htp Htp Hto
Noraneby hpr 40,8 1 maj 1938       Noeb
Norane hlp 41,9 2 december 1928 610 No No Noe
Jämnenon hp och bv 44,2 1931     Jm Jm, Jmn
Fältakan hp 47 1931   Fa Fa Ftk
Trubbyn 48,6 1 maj 1938       Tbb
Utängen hpr 49,9 1 maj 1938       Utä
Sillerud tpl 50,8 2 december 1928   Sid Sld Sud
Snarkil hp 53,4 22 maj 1932   Skl Skl Srkl
Sandaholm hlp 56,0 2 december 1928 612 Sh Sh Sdhm
Åsebyförs hlp 59,4 2 december 1928   Åf Åf Åsf
Rävkullen hpr 62,6 1 maj 1938       Rvkl
Leverhögen hlp 63,9 2 december 1928 614 Lh Lh Lvh
Sillegårdsed hpr 64,8 15 maj 1938       Sgds
Kasa hpr 65,8 15 maj 1938       Kasa
Strandbacken hp 67,2 15 maj 1931   Sbn Sbn Sbkn
Årjäng 69,6 2 december 1928   Åg Åg Åj

Källor: Statens Arkiv, tidtabeller, Svanskogsbanan Nr 3, År 2010

Ritning av vaktstugan i Jakobsbyn, Finntorp, Kroppan, Ömmeln, Kättlisbyn, Kyrkudden, Norane, Sandaholm, Åsebynförs och Leverhögen här.

Klicka här för ritningarna av stationerna i Svanskog, Hallanda och Sillerud.

Enligt Karlstadstidningen (november eller december 1928) var stationer målades i rött och vitt eller grått och vitt. Det var troligen Hallanda, Kättlisbyn och Sillerud som målades grått och vitt.