1)
JOUSTAVAT JÄRJESTELYT
a) Koulussa toteutettavan erityisopetuksen tutkimus: Tutkitaan,
mitä laaja-alaisen opettajan työhön sisältyy ja keitä kuuluu
yhteistyötahoihin. Miten erityisopetus rakentuu eri paikoissa. Mukana myös
kokoaikainen erityisopetus ja yhteistyötahoina Umeån
(Ruotsi) ja Lillehammerin (Norja) yliopisto.
b) Inkluusio ja sen tukeminen: Inkluusion tukeminen eri tavoin, ja hyvien käytäntöjen
mallintaminen yhteistyössä Pohjoismaisten tutkijoiden kanssa.
c) HOJKSin merkitys
2) KUULOVAMMAISTEN KIELEN TAIDOT
Sisäkorvaistutteen kanssa ja sitä ilman olevien lasten
kielen ja lukutaidon kehityksen seuranta.
Perheiden kokemusten kerääminen.
3) DYSLEKSIA lukilausunnot
ylioppilastutkinnossa, dysleksian testaaminen ja
kuntoutus
|