Huom: Linkitän mahdolliset esityksenne teidän nimien alle tälle sivulle...

Lasten- ja nuorisopsykiatria –kirja (opintopiiri S-08)

Valmistautukaa esittämään muille tehtävän ratkaisu. Vastauksissa ensisijaisesti kirjan
tiedot! Tehkää lyhyt kirjallinen yhteenveto.

1.        Tarkastele psykiatristen häiriöiden biologista taustaa (Ahlmqvist, Mervaala & Räsänen, Piippo ja Frisk) Kasper, Sakari, Sanna, Rita

2.        Tarkastele perheen merkitystä (Piha & Moilanen) Laura, Jenni & Maria

3.        Luo katsaus tutkimusmenetelmiin ja diagnostiseen arviointiin (luku 3) ja pohdi, miten opettaja voi olla psykiatrian asiantuntijoiden apuna. Elina, Laura / Karoliina ja Johanna

4.        Mielialahäiriöt ja itsetuhokäyttäytyminen (luku 7). Jos oppilaalla on diagnosoitu
tämä, pohdi, miten opettaja voisi ottaa sen työssään huomioon. Sirja, Päivi, Karoliina

5.        Sopeutumishäiriöt ja stressireaktiot (luku 8). Jos oppilaalla on diagnosoitu tämä,
pohdi, miten opettaja voisi ottaa sen työssään huomioon.  Minna, Senja

6.        Persoonallisuushäiriöt (luku 12).  Jaana, Maarit, Helinä / Veera, Anni ja Elina

7.        Psykoottisuus (luku 11). Anni, Laura, Ainomaria

8.        Somaattisesti ilmenevät psyykkiset oireet (luku 13). Pohdi koulun roolia. Päivi,
Sanna, Heli


9.        Lapsiin ja nuoriin kohdistuva väkivalta (luku 14). Pohdi koulun roolia. Elli ja Aino 
/ Carita, Jonna, Jemina


10.        Lasten ja nuorten hoito. Miten koulun eri ammattilaiset voisivat tukea eri
hoitomuotoja? Iisa, Outi, Paula, Alina

HUOM: Yhteenvedossa/esityksen lopuksi on hyvä pohtia kappaleessa esitetyn yhteyttä
mahdolliseen syrjäytymiseen.