PostenÅmÅJ bar posten från invigning till slutet av passagerartrafiken. Då järnvägen invigdes var det inte längre vanligt med förenade järnvägs- och poststationer och därför var det bara i Åsebyfors där de förenades. Dokumentet nedan talar mera om arrangemanget mellan järnvägen och Postverket. Eftersom stationerna och posten inte var förenade fanns det några problem med postutbärningen. En skribent till Nordmark klagade att det tog fyra dagar för ett brev från Sillerud att nå Åsebyfors, som var på nio kilometers avstånd. Texten fortsätter nedan. |
PostThe railway carried post from the time it was open until passanger services were withdrawn. Because the railway opened relatively late, the post offices along the line were not unified with the stations as was previously the practice except at Åsebyfors. Additional post offices were located in Sillerud, Sil (Norane), Hallanda and Svanskog. According to one writer to a newspaper, this separation of post office and railway station led to the situation that a letter posted in Sillerud took four days to reach Åsebynfors, a distance of nine kilometers. The document below describes the relationship between the post offices and the stations. Text continues below. |
![]() |
|
Enligt ett brev från postverket före invigningen reserverade postverket:
I Utredning om trafikering av Åmål-Årjängs Järnväg (1933) står det:-
|
The Post Office reserved three square meters of space in train 2 (Åmål-Årjäng) and one square meter in train 3 (Årjäng-Åmål). In addition, a further ½ square meter i the weekday trains 2 and 3 between Åmål and Svanskog. For the use of this space and other arrangements, the Post Office paid 2,964.60 Swedish Crowns. |