Takaisin pääsivulle
asdf
 
  
Helsingin yliopisto 
Soveltavan kasvatustieteen laitos 
Erityispedagogiikka

 

 

1.4 Kommunikaatio

Von Tezner, S. & Martinsen, H. Johdatus puhetta tukevaan ja korvaavaan kommunikointiin

Tehtävä:

Vastaa lyhyesti seuraaviin kysymyksiin (9kpl)

  1. •  Esittele lyhyesti kirjassa esiintyvät puhetta tukevaa ja korvaa kommunikointia tarvitsevat toiminnalliset pääryhmät.
  2. •  Määrittele opittu passiivuus.
  3. •  Kommunikointipöytäkirjan merkitys tiedonsiirrossa.
  4. •  Määrittele jaettu tarkkaavaisuus .
  5. •  Määrittele epäsäännöllinen testiprofiili ja sen yhteys ennustettavuuteen.
  6. •  Mitä tarkoittaa: Siirtyminen ylitulkinnasta kokonaiskommunikointiin.
  7. •  Määrittele kognitiivinen ponnistus ja sen yhteys kommunikoinnin sujuvuuteen.
  8. •  Esittele lyhyesti kumppanistrategiat.
  9. •  Esittele lyhyesti erilaisia syitä, jotka estävät siirtymisen monimerkkisten ilmauksien käyttöön.

HUOM: viimeinen palautuspäivä 09.03.2007 (voi palauttaa myös aikaisemmin) ,

Blacboard-ympäristössä s-postin välityksellä Minnalle

 

 

Jaettavia tietoja ja linkkejä osoitteeseen: Risto.Hotulainen@Helsinki.fi; päivitän tiedot mahdollisuuksien mukaan