asdf |
|
Helsingin yliopisto
Soveltavan kasvatustieteen laitos
Erityispedagogiikka
|
1.4 Kommunikaatio Avoin
Von Tezner, S. & Martinsen, H. Johdatus puhetta tukevaan ja korvaavaan kommunikointiin
Tehtävä:
Vastaa lyhyesti seuraaviin kysymyksiin (9kpl)
- Esittele lyhyesti kirjassa esiintyvät puhetta tukevaa ja korvaa kommunikointia tarvitsevat toiminnalliset pääryhmät.
- Määrittele opittu passiivuus.
- Kommunikointipöytäkirjan merkitys tiedonsiirrossa.
- Määrittele jaettu tarkkaavaisuus .
- Määrittele epäsäännöllinen testiprofiili ja sen yhteys ennustettavuuteen.
- Mitä tarkoittaa: Siirtyminen ylitulkinnasta kokonaiskommunikointiin.
- Määrittele kognitiivinen ponnistus ja sen yhteys kommunikoinnin sujuvuuteen.
- Esittele lyhyesti kumppanistrategiat.
- Esittele lyhyesti erilaisia syitä, jotka estävät siirtymisen monimerkkisten ilmauksien käyttöön.
HUOM: viimeinen palautuspäivä 16.02.2010 (voi palauttaa myös aikaisemmin) ,
Tehtävä palautetaan sähköpostin liitteenä Blacboard-ympäristössä Ristolle
|
Jaettavia tietoja ja linkkejä osoitteeseen: Risto.Hotulainen@Helsinki.fi; päivitän tiedot mahdollisuuksien mukaan |