‹header›
‹date/time›
Click to edit Master text styles
Second level
Third level
Fourth level
Fifth level
‹footer›
‹#›
Data from 200 business undergraduate students demonstrated that they were more attracted to jobs in high-reputation companies.
brandi on tuotemerkki, -kuva kuluttajien keskuudessa; erottautumiskeino, joka perustuu liian usein vain visuaalisiin keinoihin
imago on kuva, jonka organisaatio pyrkii tietoisesti antamaan itsestään ulkoisille ryhmille
imagolla ja imagonrakennuksella on huono maine, usein kosmeettista
maine on todellisuutta ja sen viestimistä
maine varmistaa organisaation toimintaympäristön suotuisuuden
imago tehdään, brandi rakennetaan, maine ansaitaan
tarinat
“logiikka”
maineenhallinta on siitä huolehtimista, että organisaatiosta kiertävät tarinat ovat suotuisia ja todenmukaisia
viestinnän “merkitysnäkemys”
storytelling
mainetarinat
ihminen: “homo narrans”, tarinan kertoja
todellisuuden ja mielikuvien välinen vuorovaikutus.
imago on kuva, jonka organisaatio pyrkii tietoisesti antamaan itsestään ulkoisille ryhmille
imagolla ja imagonrakennuksella on huono maine, usein kosmeettista
brandi on tuotemerkki, -kuva kuluttajien keskuudessa; erottautumiskeino, joka perustuu liian usein vain visuaalisiin keinoihin
maine on todellisuutta ja sen viestimistä
maine varmistaa organisaation toimintaympäristön suotuisuuden
imago tehdään, brandi rakennetaan, maine ansaitaan
organisaatio rakentaa, hoitaa ja huoltaa mainettaan kokonaisvaltaisesti, holistisesti.
Organisaatio ymmärtää, että jotta se voi menestyksellä hoitaa yhtä suhdetta, sen tulee hoitaa kaikkia suhteita yhtä hyvin. Kasvavan kompleksisuuden ja verkottuneisuuden toimintaympäristössä organisaation on jatkuvasti viestittävä arvojaan kaikkiin suuntiin. Kysymys on suhteiden priorisoinnista ajan virrassa. Intressiryhmät ja niiden mielipiteet organisaatiosta ovat myös muutosalttiita. Avain menestyksekkääseen maineen hallintaan piilee ymmärryksessä, milloin mitäkin intressiryhmää tulee hoitaa ja miten.
tutkimus, luotaus
Miten ensimmäinen prinsiippi toteutetaan?
= 2. prinsiippi
2. prinsiippi
hyvä tarina perustuu aina todellisuuteen
se kertoo syy-seuraussuhteista
asioiden ajallisesta tai tärkeysjärjestyksestä
hyvä tarina tukee organisaation mainetta
rakentaa sille uskottavuutta ja luotettavuutta
luottamus on kaiken bisneksen perusedellytys
hyvä tarina antaa lupauksen
maine, kuten lupaus, on aina pidettävä
huonon tarinan toinen nimi on vale
ensimmäinen ja toinen prinsiippi välttämättömiä, mutta ei välttämättä riittäviä perusteita hyvälle maineelle.
= 3. prinsiippi
Tarina kuntoon ensin sisäisesti. "Itse" on tarinan ankarin yleisö.
 Kysy, ovatko omat viestit selkeitä ja eheitä ennen kuin vaadit selkeyttä ja eheyttä muilta.
miksi?
maine on toimintaa, toiminta on ihmisiä,
henkilöstö todistusvoimaisin,
jokainen maineen suurlähettiläs
ydinfilosofia
ajatkuvuus, vakaus
pysyvä perusta
rajaa toimintaa, kasassa pitävä voima
selkeä sisältö
- meidän ydin on tämä!
Konservatiivinen
- evoluutio
vetävä voima (driving force)
jatkuva muutos
- uusi suunta
- uudet menetelmät
- uudet strategiat jne.
ajaa jatkuvaan liikkeeseen
- kohti tavoitteet
- kohti parannusta
laajentaa mahdollisuuksia
”sisältövapaa”
- ”any progress is good, as long as it is consistent with our core”
revoluutio
- dramatiikka
- radikaali
näiden vuorovaikutus!
Esiintyvät yhdessä
erinomaisuus (täysverisyys) molemmissa
Maineen koetinkivi sisäinen muutostilanne!