Teoria. Nyt! Jyväskylä
 © Pekka Aula 2003
40
issues managementin yleisöt
•Grunigilaisia yleisöjä ovat:
»(Grunig & Repper 1992)
•
•Apaattiset yleisöt. Yleisöt eivät kiinnitä huomiota organisaatiota koskeviin asioihin.
•
•Latentit yleisöt. Yleisöt ovat aktiivisia organisaatiota koskettavissa asioissa.
•
•Tietoiset yleisöt. Yleisöt aktivoituvat jonkin yhden tai useamman pienen asian tai ongelman ympärille. Asiat tai ongelmat ovat sellaisia, jotka eivät kiinnosta ns. suurta yleisöä.
•
•Aktiiviset yleisöt. Yleisöt aktivoituvat jonkin yhden asian tai ongelman ympärillä. Asia tai ongelma koskettaa jollain tavoin koko suurta yleisöä ja se ollut laajalti esillä mediassa.