Oj. 20 Syventävä
viestinnän teoria 5 ov (77414)
Tavoitteet ja sisältö: Opintojakson tavoitteena on syventää opiskelijan teoreettista
tietämystä omalta erikoistumisalueeltaan.
Suoritustapa: Seitsemän teosta tiedekuntatentissä. Teokset suositellaan
suoritettaviksi kahdessa erässä. Teoksia voi korvata oj 12
B:n erikoiskursseilla. Yksi
erikoiskurssi korvaa kaksi teosta (enintään 2 erikoiskurssia eli 4 teosta). Yksi
teoksista voi olla
kuulustelijan kanssa
sovittava pro gradu -tutkielmaan liittyvä keskeinen teos.
Kirjallisuus:
Kaikille pakollinen kirjallisuus:
Perehtyminen jonkin tieteellisen aikakauslehden yhteen vuosikertaan (luettelo).
Castells M: The Rise of Network Society. The Information Age:
Economy, Society and Culture, Volume I
Lisäksi 5 vapaavalintaista teosta
seuraavista:
A) Yhteisöviestintä
Aula P: Organisaation kaaos vai kaaoksen organisaatio
Choo C W: Information Management for the Intelligent Organization
(2nd ed.)
L'Etang J & Pieczka M (eds.): Critical Perspectives in Public Relations
Gherardi S: Gender, Symbolism and Organizational Cultures
Grunig J: Exellence in Public Relations and Communication Management
Hassard J & Parker M (eds.): Postmodernism and Organizations
Stacey R: Complexity and Creativity in Organizations
Conrad C (ed.): Strategic Organizational Communication
Taylor J R: Rethinking the Theory of Organizational Communication: How to Read
an Organization.
Jones S G (ed.): Virtual Culture: Identity and Communication in Cybersociety
B) Joukkoviestintä
Appadurai A: Modernity at Large. Cultural Dimensions of Globalization
Allen R (ed.): Channels of Discourse (uusin painos)
Calabrese A & Burgelman J C (eds.): Communication, Citizenship and Social
Policy. Rethinking the Limits of the Welfare
State
Dahlgren P: Television and the Public Sphere
Boyd-Barrett O & Rantanen T (eds.): The Globalization of News
McManus J: Market-driven Journalism
Brants K, Hermes J & van Zoonen L (eds.): The Media in Question.
Popular Cultures and Public Interests
Glasser T & Salmon C (ed.): Public Opinion and the Communication of Consent
Alasuutari P (ed.): Rethinking the Media Audience. The New Agenda
Schudson M: The Power of News
Thompson J B: Media and Modernity. A Social Theory of Media