Oj. 20 Syventävä viestinnän teoria 5 ov (77414)

          Tavoitteet ja sisältö: Opintojakson tavoitteena on syventää opiskelijan teoreettista tietämystä omalta erikoistumisalueeltaan.

          Suoritustapa: Seitsemän teosta tiedekuntatentissä. Teokset suositellaan suoritettaviksi kahdessa erässä. Teoksia voi korvata oj 12
          B:n erikoiskursseilla. Yksi erikoiskurssi korvaa kaksi teosta (enintään 2 erikoiskurssia eli 4 teosta). Yksi teoksista voi olla
          kuulustelijan kanssa sovittava pro gradu -tutkielmaan liittyvä keskeinen teos.

          Kirjallisuus:

          Kaikille pakollinen kirjallisuus:

          Perehtyminen jonkin tieteellisen aikakauslehden yhteen vuosikertaan (luettelo).

          Castells M: The Rise of Network Society. The Information Age: Economy, Society and Culture, Volume I

          Lisäksi 5 vapaavalintaista teosta seuraavista:

          A) Yhteisöviestintä

          Aula P: Organisaation kaaos vai kaaoksen organisaatio

          Choo C W: Information Management for the Intelligent Organization (2nd ed.)

          L'Etang J & Pieczka M (eds.): Critical Perspectives in Public Relations

          Gherardi S: Gender, Symbolism and Organizational Cultures

          Grunig J: Exellence in Public Relations and Communication Management

          Hassard J & Parker M (eds.): Postmodernism and Organizations

          Stacey R: Complexity and Creativity in Organizations

          Conrad C (ed.): Strategic Organizational Communication

          Taylor J R: Rethinking the Theory of Organizational Communication: How to Read an Organization.

          Jones S G (ed.): Virtual Culture: Identity and Communication in Cybersociety

          B) Joukkoviestintä

          Appadurai A: Modernity at Large. Cultural Dimensions of Globalization

          Allen R (ed.): Channels of Discourse (uusin painos)

          Calabrese A & Burgelman J C (eds.): Communication, Citizenship and Social Policy. Rethinking the Limits of the Welfare
          State

          Dahlgren P: Television and the Public Sphere

          Boyd-Barrett O & Rantanen T (eds.): The Globalization of News

          McManus J: Market-driven Journalism

          Brants K, Hermes J & van Zoonen L (eds.): The Media in Question. Popular Cultures and Public Interests

          Glasser T & Salmon C (ed.): Public Opinion and the Communication of Consent

          Alasuutari P (ed.): Rethinking the Media Audience. The New Agenda

          Schudson M: The Power of News

          Thompson J B: Media and Modernity. A Social Theory of Media